Головна | Реєстрація | Вхід | RSS |
Сайт вчителя 4 класу НУШКісільової Галини Василівни |
|
Система роботи класного керівника по вихованню свідомої дисципліни, культури поведінки учнів Кісільова Г.В. У зв'язку із зростанням джерел виховного впливу на школярів, класний керівник має тримати в полі зорувсю життєву діяльність вихованців, аналізувати, оцінювати потік інформації і спрямовувати їх діяльність в позитивне русло, будуючи свої відносини на принципах співробітництва, співтворчості, проявляючи максимум довір'я та поваги до особистості. Формування морально-етичних засад в учнів у позаурочній виховній роботі , як і в навчальній діяльності, здійснюється в двох напрямках: пізнавальному та прикладному. Форми організації позаурочних занять поділяються на систематичні та епізодичні. Сукупність форм і методів виховання свідомої дисципліни та культури поведінки включає: роз'яснювальну бесіду, рефлексію, морально-етичні ситуації вибору вчинку, етичні вчинки особи та їх оцінка. У початкових класах виховання починається з першої хвилини перебування дитини в школі. Виховує все: естетичний вигляд класу, порядок у ньому, ставлення вчителя до дітей, зв'язок з батьківською громадськістю. Тому, на мою думку, найголовніше у виховній роботі вчителя початкових класів – привчити дитину до порядку, навчити виконувати загальні правила колективу, підтримувати в порядку робоче місце, швидко організовуватись до різної діяльності. Уже в першому класі діти складають «Правила дружби» і вчаться їх дотримуватися. Велике виховне значення має учнівське самоврядування, діяльність у дитячому об'єднанні «Країна Добра і Радості». Обов'язок перед колективом за доручену справу привчає школярів до відповідальності. Отже, система роботи класовода включає такі напрямки діяльності:
Дієві і традиційні народно-педагогічні методи формування суспільної поведінки дитини, нагромадження її суспільного досвіду:
У організації позакласної діяльності застосовую нестандартні форми роботи, інтерактивні методи і прийоми виховного впливу. Наприклад, веселе змагання « Нумо, козачата»,
Я вважаю, що надзвичайно важливо побудувати правильно ділові стосунки з батьками кожної дитини для спільної діяльності у формуванні особистості школяра. Тому вже кілька років поспіль я працюю над проблемою: Виховання завдяки технології «Школа – родина». Вже накопичено немалий досвід роботи, яка розпочинається з відвідування сімей, ознайомлення з матеріально-побутовими умовами родини, робочим куточком дитини вдома, індивідуальними бесідами з батьками про особливості характеру дитини, вподобання, постійні і епізодичні обов'язки в сім'ї, взаємостосунки між дітьми і батьками, особливості спілкування. Стало традицією проводити учнівсько-батьківські збори, на яких у різних формах учні звітують перед батьками про успіхи, виконання обов'язків, вирішують проблеми. Розроблено ряд пам'яток для батьків і учнів про виховання свідомої дисципліни, відповідальності, етичних норм поведінки. Стало вже традицією спілкування з батьками проводити у формі засідання батьківського клубу «Авторитет», де обговорюємо різні питання щодо виховання учнів. Разом вирішуємо проблеми, плануємо подальшу роботу. Кожен з батьків може бути активним у різних рубриках: « Я так думаю…», « Прошу поради…», «Поділюся досвідом …». Цінним у вихованні здорової людини, готової до життя, є комплекс психологічних заходів, які проводжу у тісній співдружності із шкільним психологом. Дуже важливим є психологічний супровід першокласників при знайомстві один з одним, з учителем, зі шкільними правилами, з новою навчальною ситуацією, виявлення при цьому індивідуальних особливостей учнів та визначення « групи ризику». Переконана, що психологічна підтримка молодшим школярам потрібна завжди. Тому за порадою психолога проводжу різні тренінги, бесіди з дітьми і їх батьками, індивідуальну і групову психокорекцій ну роботу з школярами, які мають труднощі у навчанні, поведінці, спілкуванні. Спільна робота педагога і психолога спрямована на побудову навчального процесу відповідно до індивідуальних особливостей і можливостей школярів. Ця робота клопітка, але вона допомагає у створенні умов для виховання.
|
|
Copyright MyCorp © 2024 |
uCoz |