Сайт вчителя  4 класу  НУШ

Кісільової Галини Василівни

Меню сайту
Категорії розділу
Шкільні новини [1]
Онлайн-курс
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Онлайн-друкування
Освітній проект «На Урок»
«Методичний портал»

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

 

Система роботи класного керівника

по вихованню свідомої дисципліни, культури поведінки учнів

Кісільова Г.В.

У зв'язку із зростанням джерел виховного впливу на школярів, класний керівник має тримати в полі зорувсю життєву діяльність вихованців, аналізувати, оцінювати потік інформації і спрямовувати їх діяльність в позитивне русло, будуючи свої відносини на принципах співробітництва, співтворчості, проявляючи максимум довір'я та поваги до особистості.

Формування морально-етичних засад в учнів у позаурочній виховній роботі , як і в навчальній діяльності, здійснюється в двох напрямках: пізнавальному та прикладному. Форми організації позаурочних занять поділяються на систематичні та епізодичні.

Сукупність форм і методів виховання свідомої дисципліни та культури поведінки включає: роз'яснювальну бесіду, рефлексію, морально-етичні ситуації вибору вчинку, етичні вчинки особи та їх оцінка.

У початкових класах виховання починається з першої хвилини перебування дитини в школі. Виховує все: естетичний вигляд класу, порядок у ньому, ставлення вчителя до дітей, зв'язок з батьківською громадськістю. Тому, на мою думку, найголовніше у виховній роботі вчителя початкових класів – привчити дитину до порядку, навчити виконувати загальні правила колективу, підтримувати в порядку робоче місце, швидко організовуватись до різної діяльності. Уже в першому класі діти складають «Правила дружби» і вчаться їх дотримуватися.

Велике виховне значення має учнівське самоврядування, діяльність у дитячому об'єднанні «Країна Добра і Радості». Обов'язок перед колективом за доручену справу привчає школярів до відповідальності.

Отже, система роботи класовода включає такі напрямки діяльності:

  • створення колективної схвальної думки, аналізу вчинку(поведінки) чи засудження дій дитини;
  • різні форми заохочення чи спонукання до здійснення етичних вчинків;
  • збудження інтересу до кінцевого результату діяльності, розкриття очікуваної радості від нього;
  • формування усвідомленої необхідності заборони негативного, спотвореного та застереження дитини від необачних вчинків;
  • навіювання потреби поводитись і жити так, щоб одержати похвалу батьків, дорослого оточення, однолітків;
  • використання різноманітних народних методів покарання дитини за девіантну поведінку;
  • вивчення та обговорення українського фольклору про морально-етичні уявлення, традиції та звичаї нашого народу;

Дієві і традиційні народно-педагогічні методи формування суспільної поведінки дитини, нагромадження її суспільного досвіду:

  • привчання до сумлінного виконання обов'язків у школі, сім'ї, в оточені друзів, обов'язків перед суспільством;
  • чергування постійних та разових доручень і вправлянь на вироблення певних умінь і навичок;
  • набуття практичних навичок під час виконання різноманітних ролей – працівника, трудівника, сім'янина;
  • дотримання загальноприйнятих норм і традицій укладу життя українців ;

У організації позакласної діяльності застосовую нестандартні форми роботи, інтерактивні методи і прийоми виховного впливу.

Наприклад, веселе змагання « Нумо, козачата»,

  • гра «Етикет – його величність», конкурс на кращого читця віршів « Диктор», проект «Життя дається на добрі діла», телепередача, присвячена Дню матері «Від усієї душі», майстер клас «Зачіска школяра», гра «Ерудит» та інші.

Я вважаю, що надзвичайно важливо побудувати правильно ділові стосунки з батьками кожної дитини для спільної діяльності у формуванні особистості школяра. Тому вже кілька років поспіль я працюю над проблемою: Виховання завдяки технології «Школа – родина».

Вже накопичено немалий досвід роботи, яка розпочинається з відвідування сімей, ознайомлення з матеріально-побутовими умовами

родини, робочим куточком дитини вдома, індивідуальними бесідами з батьками про особливості характеру дитини, вподобання, постійні і епізодичні обов'язки в сім'ї, взаємостосунки між дітьми і батьками, особливості спілкування. Стало традицією проводити учнівсько-батьківські збори, на яких

у різних формах учні звітують перед батьками про успіхи, виконання обов'язків, вирішують проблеми. Розроблено ряд пам'яток для батьків і учнів про виховання свідомої дисципліни, відповідальності, етичних норм поведінки. Стало вже традицією спілкування з батьками проводити у формі засідання батьківського клубу «Авторитет», де обговорюємо різні питання щодо виховання учнів. Разом вирішуємо проблеми, плануємо подальшу роботу. Кожен з батьків може бути активним у різних рубриках: « Я так думаю…», « Прошу поради…», «Поділюся досвідом …».

Цінним у вихованні здорової людини, готової до життя, є комплекс психологічних заходів, які проводжу у тісній співдружності із шкільним психологом. Дуже важливим є психологічний супровід першокласників при знайомстві один з одним, з учителем, зі шкільними правилами, з новою навчальною ситуацією, виявлення при цьому індивідуальних особливостей учнів та визначення « групи ризику». Переконана, що психологічна підтримка молодшим школярам потрібна завжди. Тому за порадою психолога проводжу різні тренінги, бесіди з дітьми і їх батьками, індивідуальну і групову психокорекцій ну роботу з школярами, які мають труднощі у навчанні, поведінці, спілкуванні. Спільна робота педагога і психолога спрямована на побудову навчального процесу відповідно до індивідуальних особливостей і можливостей школярів. Ця робота клопітка, але вона допомагає у створенні умов для виховання.

 

 

 

 

 

 

...
Календар
Календар України. Українське ділове мовлення
Корисні сайти
”Міністерство ”"Освітній освіта в Україні МОІППО
Вхід на сайт
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024
uCoz